MAPPING TENSIONS: CARTOGRAPHY OF DISTORTED BOUNDARIES

2024, MMCA Residency Changdong, Seoul, South Korea

This work explores the fluidity and fragility of borders, drawing on the aesthetics of cartography to distort and reshape forms. The lines and contours, typically employed to define and separate, are bent and blurred, challenging the viewer's perception of stability and territory. Influenced by shifting geopolitical landscapes, each line embodies tension, each contour echoes the transient nature of political boundaries.

Through this distortion, the piece reflects on the paradox of borders as both real and imagined constructs. It suggests that what is deemed ‘fixed’ is often anything but — subject to external forces and internal conflicts that erode their permanence. 


Media: Silver Gelatin photographic paper “Universal -1”, Kyiv, Ukraine.

Expired 1991, exposed 2024.

SPRIEDZES KARTĒŠANA: DEFORMĒTO ROBEŽU KARTOGRĀFIJA

2024, MMCA rezidence Čangdong, Seula, Dienvidkoreja

Šis darbs pievēršas robežu plūstamībai un trauslumam, izmantojot kartogrāfijas estētiku, lai deformētu un pārveidotu fotogrāfisko formu. Līnijas un kontūras, ko parasti izmanto, lai noteiktu un atdalītu, ir izliektas un izplūdušas, pievēršot skatītāja uztveri stabilitātes un teritorijas kontekstiem. Mainīgas ģeopolitiskās ainavas ietekmē, katra līnija iemieso spriedzi, katra kontūra atbalso politisko robežu pārejošo raksturu.

Izmantojot deformāciju, darbs pievēršas robežu paradoksam kā reālai un iedomātai konstrukcijai. Tas liek domāt, ka tas, kas tiek uzskatīts par “fiksētu”, bieži vien ir kas cits, kas pakļauts ārējiem spēkiem un iekšējiem konfliktiem, erodējot to pastāvību.


Medijs: Sudraba želatīna foto papīrs “Universal -1”, Kijiva, Ukraina.

Derīguma termiņš 1991.g., attīstīts 2024.g.


Using Format